Jump to content

Welcome to CustomsForge Forums
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account

Learn & Play Rocksmith!

Want to play the songs you love? Registration and the use of this website is 100% free.
The only thing you need is a legal copy of Rocksmith 2014 w/ a cable. Click here to buy it.
 
Having trouble logging in or registering? Please click "Support" below.



Photo

Polski poradnik jak zrobić własny utwór.

- - - - - Rocksmith tutorial poradnik jak zrobic wlasny utwor poland

  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1
Offline   MaxRage

MaxRage

    Expert Guitarist

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 132 posts
  • 12 thanks
  • Location:Poland



#2
Offline   WichuraPL

WichuraPL

    Beginner Guitarist

  • Member
  • Pip
  • 10 posts
  • 0 thanks

dude umieścisz Zupe Kalafiorową do pobrania do RS 2014?



#3
Offline   MaxRage

MaxRage

    Expert Guitarist

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 132 posts
  • 12 thanks
  • Location:Poland

http://search.customsforge.com/

 

Wpisz w wyszukiwarce MaxRage i będziesz miał moje wszystkie utwory.



#4
Offline   matass

matass

    Beginner Guitarist

  • Member
  • Pip
  • 6 posts
  • 0 thanks
  • Location:Polska, Warszawa

Czy mógłbyś zrobić DLC Dżem - Wehikuł czasu ? Chciałem sam spróbować, ale mam jakiś problem z Guitar pro import w EOF.



#5
Offline   Kamyk

Kamyk

    Expert Guitarist

  • Donator
  • PipPipPipPip
  • 183 posts
  • 30 thanks
  • Location:Poland

Steam Profile

  • Kamyk - Offline
    Since: May 06 2016 07:10 PM
    2.8 hrs last 2 weeks.
    Add Friend

   

matass - Ja nad tym pracuję, aczkolwiek sobie jeszcze poczekacie, bo to skomplikowany projekt.


MY WORKSHOP/MÓJ WARSZTAT
Gave up Rocksmith and CDLC making, playing on his own now.

 


#6
Offline   matass

matass

    Beginner Guitarist

  • Member
  • Pip
  • 6 posts
  • 0 thanks
  • Location:Polska, Warszawa

Zatem z niecierpliwością trzymam kciuki kolego :)



#7
Offline   Killeroyo

Killeroyo

    Hardcore Guitarist

  • Member
  • PipPipPip
  • 79 posts
  • 24 thanks
  • Location:Poland

Wiem że to pewnie na szybko taki filmik instruktarzowy zrobiłeś, ale muszę się przy..er..lić do paru rzeczy :D ażeby inni nie wpadli w pułapki i zakamarki ;) I tak zbyt dużo czasu trzeba na to poświęcić. Więc to będzie takie uzupełnienie do filmu instruktarzowego 

1. [00:30] Dodanie pierwszych 2-3 sekund ciszy – jak już w audiocity to nie wiem po co tyle klikania :) jak to się robi bardzo prosto (generate / silience) instrukcja YT

 

 

Na marginesie u mnie EOF nigdy nie zawiódł więc polecam jednak tam (song/Leading silience/ wpisujemy 3000 - minus czas ciszy który jest już w pliku, i zaznaczamy opcję re-encode);

 

2. [06:00] Po przygotowaniu tabulatury polecam jeszcze sprawdzić czy ilość taktów jest zgodna z piosenką, potem masakra jak się coś nie zgodzi (można sobie zapisywać czasy w kluczowych momentach utworu, początkach sekcji lub co np. pół minuty. Zwłaszcza jak w kawałku dużo się powtarza i nie ma czegoś charakterystycznego. W GP literka T nad tabulaturą dodaje tekst, tak do łatwiejszej synchronizacji później w EOF, oczywiście do odsłuchu używamy już pliku mp3 z dodaną ciszą na początku). W GP dodajemy jeszcze w wybranych taktach skrótem ctrl+insert – Indeksy (czyli nasz podział na sekcje w RS). Dla ułatwienia najlepiej trzymać się nazewnictwa sekcji z EOF - lista w EOF pod Shift + S);

 

3. [07:06] Nie piszemy WIELKIMI :) Lepiej wypełnić już porządnie bo potem uzupełni się to automatycznie w song kreatorze gdy dodamy pierwszy Arrangements [16:45].

 

4. [07:08] Na początku szukamy mp3 z jak największym bitrate np. 320bkps, potem nie ma co zaniżać więc dajemy na max 256 kbps dla enkodera ogg (nie jestem pewien czy to ma jakiś wpływ na wyjściowy plik wav do RS ale lepiej być po stronie lepszej jakości);

 

5. [07:36] Import tabulatury GP – za pierwszym razem dajemy Yes i Yes (za każdym kolejnym importem już zawsze No, No), Wgrają się nasze indeksy jako sekcje i czasy w opisach.

 

6. Wciskamy sobie F5 i mamy w tle wygenerowany przebieg amplitudy dźwięku (wysokie ostre piki oznaczają uderzenia itp – pomaga to w synchronizowaniu tempo mapy).

 

7. [07:54] Bardzo odradzam tak robić. I lepiej w tabulatorze dodać 1-2 puste takty na początku i dostosować je po imporcie GP przesuwając linię tempo mapy (odpowiedniki taktów) z pierwszymi nutkami do początku kawałka, oraz od razu dostosować też sam koniec piosenki. Początek pierwszego taktu zostawiamy bez zmian całkiem na początku, przed ciszą. Jak sobie wpisaliśmy czasy w tabulaturze (patrz pkt 2), to je też najlepiej dostosować w tym momencie (żeby widzieć te opisy, zaznaczone musi być w File/Preferences/RS sections+Phases). Dzięki temu że wszystko zrobimy w taki sposób, możemy w przyszłości coś zmienić w tabulaturze, ponownie ją importować i tempo mapa zawsze będzie już się trzymała dokładnie tam gdzie była. Oraz numery tempo mapy w EOF odpowiadają dokładnie tym taktom z tabulatury. I nie Przejmujemy się też żadnym BPM którego ustawienie nic nie daje gdy tempo w piosence się zmienia ([08:55] – tego też już nie trzeba wtedy :). Przesuwać wszystkie nutki odrywając je od tempo mapy i podziału taktów – masakra nie polecam.

 

8. [10:00] Nazwy efektów lepiej nazwać w miarę unikatową nazwą, niż ponumerować bo potem nie rozróżnimy basu od gitary w Song Creatorze. A błędy w tonach i efektach to - z mojego doświadczenia - najczęstszy przypadek zawieszania się piosenki w grze.

 

9. [13:56] :) Przy dodawani sekcji RS kierujemy się tym co nam przyszło z GP (indeksy). Czyli czerwone linie na tempo mapie, zaznaczamy jeden, Shift+S wybieramy nazwę i zaznaczamy Also add a RS Phase. Unikniemy potem ręcznego dopisywania [14:28].

 

10. [14:35] Jako że przy imporcie z GP wczytało się więcej rzeczy (np. nasze znaczniku czasowe) musimy je pousuwać: Beat/All Events/ z listy usuwamy to co nie jest nazwą sekcji i nie jest przypisane do żadnej ścieżki np.

 

11. Istotne jest jeszcze wybranie przykładu muzycznego który usłyszymy w menu gry po wybraniu piosenki. Domyślnie jest to początek piosenki na dodatek z dodaną ciszą. Więc przesuwamy się w EOF przed najbardziej charakterystyczny riff w piosence tak żeby od razu go usłyszeć i klikamy w menu song/create preView Audio.

 

12. I zapisujemy wszystko file/save lub ctrl+S. Powstaną 2 pliki wav, jeden z nazwą piosenki a drugi z nazwą i końcówką _preview.

 

13. [14:55] Jak już mamy w Wwise projekt to nie musimy go ponownie tworzyć od nowa, wybieramy ten co mamy i połowa ustawień będzie już ustawiona.

 

14. [15:26] Add files wybieramy 2 pliki wav zamiast jednego – drugi to ten _preview.

 

15. [20:03] Pliki wyjściowe .wem mają dodany kod na końcu nazwy, trzeba go wymazać z obu plików, żeby nazwy różniły się tylko dopiskiem _preview (np. nazwa.wem i nazwa_preview.wem). Do song creatora wybieramy nazwa.wem, drugi będzie wciągnięty automatycznie.

 

W tym momencie można przetestować. Przy testowaniu sprawdzić czy wszystko ok, poziomy głośności piosenki do głośności gitary, czy jest okładka, nasz dźwięk preview, dopracowanie efektów itp. A to dopiero początek, jeżeli chce się zrobić perfect, to nawet kilka popołudni trzeba poświęcić :/ i masz rację najwięcej zależy od tabulatury.

Pozdrawiam, i napiszcie co o tym sądzicie.



Thanked by 1 Member:

#8
Offline   MaxRage

MaxRage

    Expert Guitarist

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 132 posts
  • 12 thanks
  • Location:Poland

No przy*** sie prawie do wszystkiego no ale to dobrze. Coś tam na pare pkt odpowiem.

 

1. Robiłem już bardzo dawno utwory jeszcze do rs1 na starej wersji eof i tam miałem problemy z tym wcięciem, no ale widocznie jest już to poprawione.

3. Nazwę tego zespołu "KABANOS" piszę się właśnie tak, podobnie jak "KAT", więc nie rozumiem czemu się czepiasz.

5. No nie wiem tutaj zależy wszystko od tabów GP. Jednak ja polecam dawać "no,no" i uzupełniać ręcznie porządnie, dużo czasu to nie zajmuje.

7. Jak możesz to zrób o tym porządny filmik.

8. No racja jak ktoś ma słaba pamięć albo łatwo się gubi jak jest więcej efektów to lepiej dawać np. dis, clean.

 

Killeroyo dzięki wielkie za tak obszerny post, myślę że wielu on pomoże, także mi.

Czekam na polskie utwory w twoim wykonaniu.



#9
Offline   Killeroyo

Killeroyo

    Hardcore Guitarist

  • Member
  • PipPipPip
  • 79 posts
  • 24 thanks
  • Location:Poland

O tej nazwie zespołu to nie wiedziałem, więc spoko, zwracam honor :)   Ja się z tym bawię dopiero do początku tego roku. Może zamiast filmików wrzucę, link do jednej z tabulatur jaką ja sobie przygotowałem do importu. W tabulaturach robię wszystkie poprawki i raz na jakiś czas ponowny import do EOF. Tworze tam sobie też poziomy trudności, jest z tym trochę zabawy ale daje dobry efekt, no i ma się nad tym wszystkim pełną kontrolę. Tab link

Z tą tabulaturą miałem najwięcej problemów a powodu tego, że wszystkie inne taby w sieci były do muzyki z teledysku, który jest o połowę krótszy niż normalnie.



#10
Offline   Kamyk

Kamyk

    Expert Guitarist

  • Donator
  • PipPipPipPip
  • 183 posts
  • 30 thanks
  • Location:Poland

Steam Profile

  • Kamyk - Offline
    Since: May 06 2016 07:10 PM
    2.8 hrs last 2 weeks.
    Add Friend

   

Ja również chciałbym zrobić filmik o robieniu customów, problem w tym, że nie mam możliwości i nie za bardzo opanowałem robienie customów. Nie ma, że zaimportuję taba i coś tam poprzesuwam, chodzi mi o opis wszystkich funkcji w tym tech view. Killeroyo wyjaśnił w punkcie 7. dokładnie to o czym ci pisałem na PW. Poza tym jakość jest bardzo ważna. Najlepiej jest zaimportować utwór w porządnej jakości w formacie .flac do Audacity, dodać ciszę i zapisać w jak najwyższej jakości w formacie .ogg (na konwerterze EOF-a dużo tracimy). Uwierzcie mi, że po przesłuchaniu wielu utworów czuć różnicę między 128 kbps, a 320 kbps, a o FLAC już nie mówiąc. A trudności w DDC, bo to się nie sprawdza. Usuwa dźwięki, robi sekcje i frazy po swojemu. A robienie trudności samemu...no cóż jest dość czasochłonne, a i tak jeśli ktoś chce się NAUCZYĆ to sobie spowolni utwór przy wszystkich dźwiękach.


MY WORKSHOP/MÓJ WARSZTAT
Gave up Rocksmith and CDLC making, playing on his own now.

 


#11
Offline   BeZi

BeZi

    Master Guitarist

  • Charter
  • PipPipPipPipPip
  • 229 posts
  • 23 thanks
  • Location:Poland

A ja dalej mam z tym WWisem problem - preview'a mi nie widzi nigdy RS


I'm looking for tones to my CDLCs...

My Workshop


#12
Offline   Kamyk

Kamyk

    Expert Guitarist

  • Donator
  • PipPipPipPip
  • 183 posts
  • 30 thanks
  • Location:Poland

Steam Profile

  • Kamyk - Offline
    Since: May 06 2016 07:10 PM
    2.8 hrs last 2 weeks.
    Add Friend

   

Nie wiem jak ci pomóc. Mogę ci powiedzieć jedynie jak ja to robię. Wycinam jakiś charakterystyczny fragment piosenki (solówka, refren, cokolwiek, długość tam ok .15-30 sek.) w Audacity, daję Fade In na początku i Fade Out na końcu. Zapisuję jako .WAV z jak najwyższą jakością i konwertuję przez WWise, a plik wyjściowy nazywam tak samo jak plik oryginalny (najlepiej przenieść sobie wszystko co związane z projektem to jednego folderu) tyle, że z dopiskiem "_preview" i nie mam z tym żadnych problemów.


MY WORKSHOP/MÓJ WARSZTAT
Gave up Rocksmith and CDLC making, playing on his own now.

 


#13
Offline   BeZi

BeZi

    Master Guitarist

  • Charter
  • PipPipPipPipPip
  • 229 posts
  • 23 thanks
  • Location:Poland

Mam wav'a - problem widze już gdzie leży -> przy EoFie ma pretensje o jakieś showlighty...


I'm looking for tones to my CDLCs...

My Workshop


#14
Offline   Kamyk

Kamyk

    Expert Guitarist

  • Donator
  • PipPipPipPip
  • 183 posts
  • 30 thanks
  • Location:Poland

Steam Profile

  • Kamyk - Offline
    Since: May 06 2016 07:10 PM
    2.8 hrs last 2 weeks.
    Add Friend

   

EOF nie ma NIC do preview...ale skoro problem rozwiązany, to whatever.


MY WORKSHOP/MÓJ WARSZTAT
Gave up Rocksmith and CDLC making, playing on his own now.

 


#15
Offline   BeZi

BeZi

    Master Guitarist

  • Charter
  • PipPipPipPipPip
  • 229 posts
  • 23 thanks
  • Location:Poland

Właśnie nie rozwiązany, ale wiem co może być przyczyną ;P

Pokombinuję jutro, przy okazji poprawiania NieRaju


I'm looking for tones to my CDLCs...

My Workshop


#16
Offline   MaxRage

MaxRage

    Expert Guitarist

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 132 posts
  • 12 thanks
  • Location:Poland

Siema, jak tam tworzycie jakieś polskie utwory?

 

Jak coś pomóc to pisać

gg: 3447172

maxrage111@gmail.com



#17
Offline   Apofis1602

Apofis1602

    Beginner Guitarist

  • Member
  • Pip
  • 1 posts
  • 0 thanks

Hej, robiłem piosenkę zgodnie z poradnikiem, ale po wprzuceniu do katalogu dlc i odpaleniu gry mam krzyżyk na piosence i nie mogę zagrać. Co może być przyczyną?



#18
Online   firekorn

firekorn

    Done Nothing for the Community

  • Administrator

  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,826 posts
  • 540 thanks
  • Location:Villers-Cotterêts, France

Donator

Moved to the international help and support section.


Firekorn's workshop
In Flames Discography

#FirekornHasDoneNothingForTheCommunity


#19
Offline   polonos84

polonos84

    Beginner Guitarist

  • Member
  • Pip
  • 3 posts
  • 0 thanks

Witam, poszukuję utworu Dio-Holy Diver do Rocksmith 2014 ma ktoś może?



#20
Offline   MaxRage

MaxRage

    Expert Guitarist

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 132 posts
  • 12 thanks
  • Location:Poland

Witam, poszukuję utworu Dio-Holy Diver do Rocksmith 2014 ma ktoś może?

 

http://search.customsforge.com/

 

Ogólnie tutaj, ale widze że jest to akurat oficjalne DLC więc za free nie pobierzesz



Thanked by 1 Member: