Jump to content

Welcome to CustomsForge Forums
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account

Learn & Play Rocksmith!

Want to play the songs you love? Registration and the use of this website is 100% free.
The only thing you need is a legal copy of Rocksmith 2014 w/ a cable. Click here to buy it.

Having trouble logging in or registering? Please click "Support" below.

Photo

[ french ] Bug depuis "Remastered Edition"

- - - - -

• Please log in to reply
2 replies to this topic

Offline   SebasCom

SebasCom

Medium Guitarist

• Member
  • PipPip
  • 57 posts
  • 1 thanks
  • LocationSt-Hyacinthe, Québec

Bonjour à tous,

Depuis que l'édition remasterisée est sortie, j'ai quelques "bugs" dans plusieurs chansons qui utilisent plus d'un son de guitares. Prenons par exemple : System of a Down - Aerial.

Au début, avant la nouvelle édition, c'était un son plus doux sans distorsion, presque le son d'une guitare sèche "unpluggued"... mais depuis "l'update", le volume est trop élevé ; on entend presque plus la chason puisqu'on l'enterre et lorsque l'intro est terminé, le 2ième son de guitare est plus bas et pourtant c'est le son électrique avec distorsion et tous les effets....

Quelqu'un pourrait m'aider à résoudre ce problème? Je ne suis certainement pas le seul à qui ça arrive.

Merci Beaucoup !!!

Bonne journée.

Offline   JackBlack

JackBlack

Beginner Guitarist

• Member
  • Pip
  • 2 posts
  • 0 thanks

Bonjour,

Je ne sais pas pour ton bug mais sache que tu peux assigner 3 sons au boutons 2,3et 4 ça peut dépanner...

Offline   firekorn

firekorn

Done Nothing for the Community

• Administrator

• PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,568 posts
  • 504 thanks
  • LocationVillers-Cotterêts, France

@SebasCom refait la calibration vu que le système de calibration a changer lors de la mises à jour Remastered.

Firekorn's workshop
In Flames Discography

#FirekornHasDoneNothingForTheCommunity