Jump to content

Welcome to CustomsForge
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account

Learn & Play Rocksmith!

Want to play the songs you love? Registration and the use of this website is 100% free.
The only thing you need is a legal copy of Rocksmith 2014 w/ a cable. Click here to buy it.

Having trouble logging in or registering? Please click "Support" below.

Donate

Our end the month goal is up! $105 remaining. Thank you for donating.
We need to hit our goal by the 29th to keep the servers up.
Official Patreon - Facebook - Twitter

We're needing more volunteers for future projects. This includes:
- Laravel Developers (We're looking for a new Lead Developer *PAID*)
--- We need a developer to rewrite our auth code ASAP. Please apply immediately if you can help. ---
- Server Admin (*PAID*)
- Moderators
- C# Developers (& .Net Core)
Please apply here: https://goo.gl/forms/Y1irWCLoqODGKQVr1

Photo

[Finnish] Suomalaisia rokkiseppiä?

finnish suomi rocksmith

• Please log in to reply
71 replies to this topic

Offline   Tim93

Tim93

Medium Guitarist

• Member
  • PipPip
  • 54 posts
  • 1 thanks
  • LocationFinland
  • Rocksmith:Steam

Itselläni lähtee Rocksmithistä vahvistimeen ja vahvistimesta kitaraan. pedaaleita sun muita efektilautoja en ole käyttänyt.

Offline   Palander

Palander

Beginner Guitarist

• Member
  • Pip
  • 17 posts
  • 0 thanks

Steam Profile

Nyt löytyi kyllä pari klassikkoa mitkä olisi hyvä saada customeiksi :D   

Offline   Markli76

Markli76

Beginner Guitarist

• Member
  • Pip
  • 6 posts
  • 0 thanks
  • LocationFinland

Hämeenlinnasta kotoisin ja nykyään Tampereella, tosin kohta taas takaisin Hämeenlinnassa :)

Nykyään RS:ää epäsäännöllisesti toki kun ensimmäinen RS ilmestyi niin sitä tahkottiin joka päivä.

Kitaraa "yrittänyt" soitella pari vuotta ja nyt alkaa jo sujumaan ja siin' alkuun RS oli hyvänä apuna...

Kitarana Epiphone SG G400 EMG aktiivimikeillä :) Tosin tässä katsellut Schecter Hellraiseria toiseksi..

Offline   Fuppis

Fuppis

Master Guitarist

• Donator
  • PipPipPipPipPip
  • 369 posts
  • 11 thanks
  • LocationFinland

Kertokaas, huomaako noista aktiivimikeistä eroa. Erityisesti rocksmithissä lähinnä soolojen osalta ja tappingissä yms.

Oon miettiny ja ettiny paljon jotain EMG aktiivista hevikeppiä, mutta ei oikein oo vielä kehannut sijoittaa.

Varsinkin jos suoranaista etua ei tuu passiiveihin verrattuna niin. Menee harkintaan.

Offline   Tim93

Tim93

Medium Guitarist

• Member
  • PipPip
  • 54 posts
  • 1 thanks
  • LocationFinland

Kertokaas, huomaako noista aktiivimikeistä eroa. Erityisesti rocksmithissä lähinnä soolojen osalta ja tappingissä yms.

Oon miettiny ja ettiny paljon jotain EMG aktiivista hevikeppiä, mutta ei oikein oo vielä kehannut sijoittaa.

Varsinkin jos suoranaista etua ei tuu passiiveihin verrattuna niin. Menee harkintaan.

Aktiivit vs Passiivit= ero kun yöllä ja päivällä

No tietenkin jotkut "laatu" passiivit Seymour duncan Dimarzio ym ovat ihan toista luokkaa.

Muutenkin Eikös nämä aktiivi mikit ole näitä "Heavy" metal miehille, miksei naisillikkin.

Saa huomauttaa/korjata, muttein vittuilla,hah

Offline   Fuppis

Fuppis

Master Guitarist

• Donator
  • PipPipPipPipPip
  • 369 posts
  • 11 thanks
  • LocationFinland

No tän toki tiedän että aktiivit työntää paremmin tehoa ulos ja mahdollistaa herkemmän poiminnan yms, mutta huomaako tätä rocksmithimissä. Siis lähinnä että miten tuo realtone cable huomaa, onko eroa.

Offline   Birdassasin

Birdassasin

Master Guitarist

• Magna Charter
  • PipPipPipPipPip
  • 423 posts
  • 13 thanks
  • LocationFinland

Steam Profile

Itekkin oon aatellu lätkäistä tulevaan Telecasteriini aktiivimikit. Tehdään telestä vähän metallimpaan menoon sopiva

Offline   Tim93

Tim93

Medium Guitarist

• Member
  • PipPip
  • 54 posts
  • 1 thanks
  • LocationFinland

No tän toki tiedän että aktiivit työntää paremmin tehoa ulos ja mahdollistaa herkemmän poiminnan yms, mutta huomaako tätä rocksmithimissä. Siis lähinnä että miten tuo realtone cable huomaa, onko eroa.

Kyllä on, ainakin omasta kokemuksesta.

Offline   Markli76

Markli76

Beginner Guitarist

• Member
  • Pip
  • 6 posts
  • 0 thanks
  • LocationFinland
Itse en tuossa RS:ssä niin kauheaa eroa ole huomannut mutta muuten kyllä :) Itse tietenkin enemmän soittelen metallimpaa musiikkia mutta kyllä noista aktiiveista ihan cleanitkin saa irti. Kyllä hyvät mikit ovat aina hintansa väärti.

Offline   Huumetucca

Huumetucca

Expert Guitarist

• Magna Charter
  • PipPipPipPip
  • 106 posts
  • 5 thanks
  • LocationWhere the sun always shines

Laitetaas pikanen intro vaikka tänne kun just tuli liityttyä.

Meikäläinen siis on ex-turkulainen maailmanparantaja täältä palmun alta. Hommailin PS3:lle Rocksmithin tossa kuukausi takaperin kun totesin että 26 vuotta jo mennyt eikä kitaraan saanut koskettua niin jo olis korkea aika. Soittopelinä Yamahan ERG-121 joka nyt ainakin aloitteluun sopinut kuin nyrkki silmään.

Musiikkimaku vähän laidasta laitaan, mutta jos vielä joku päivä sais soiteltua jotain mukavan letkeetä hippimusaa niin toimis mulle.

Ajattelin tänne liittyä kun olen silmäillyt tota Steam-versiota just noiden CDLC:iden tähden. Taidan kuitenkin olla sen verran kitsas että katson tulisko G2Playlla jotain joulutarjouksia ja ostan sieltä sitten koodin.

Ei kai mulla muuta. Kippis ja hyvää itsenäisyyspäivää itse jokaiselle!

Offline   Anderi

Anderi

Master Guitarist

• Magna Charter
  • PipPipPipPipPip
  • 415 posts
  • 12 thanks
  • LocationFinland
Just oli steamis -60% RS2014.

Offline   Huumetucca

Huumetucca

Expert Guitarist

• Magna Charter
  • PipPipPipPip
  • 106 posts
  • 5 thanks
  • LocationWhere the sun always shines

Just oli steamis -60% RS2014.

Tiedän, mutta G2Playssa tälläkin hetkellä $17 ja eikö se Steamissa ollut jotain $25-30 sillon? En ala ihan noin paljon maksamaan pelistä joka mulla kuitenkin käytännössä jo on ;)

Offline   Anderi

Anderi

Master Guitarist

• Magna Charter
  • PipPipPipPipPip
  • 415 posts
  • 12 thanks
  • LocationFinland

Tulipa tuossa testailtua tuota Behringer US600 pedaalia, ja en oo virittäny kitaraa sen jälkeen. Eilen soittelin E-vireessä, Eb, D standardissa vaan nuppia kääntämällä. Helpottaa kyllä huomattavasti soittelua Rocksmithillä. EIkä ollu kovin kallis sijoitus, kun käytettynä maksoin tuosta 15 €.

Offline   DuxLike

DuxLike

Beginner Guitarist

• Member
  • Pip
  • 6 posts
  • 0 thanks
  • LocationOulu, Finland

Tosiaan jos joku osais ja kehtais tehä tosta Lordin "Nailed by the Hammer of Frankestein" biisistä customin, mieluiten basso kans, ois mahtava juttu. Pistin jo official requestiä mutta kuitenkin.

Offline   Byproduct

Byproduct

Hardcore Guitarist

• Donator
  • PipPipPip
  • 97 posts
  • 2 thanks

Donator

Juu. Kuten ootte varmaan huomanneet nii oon suomalainen.

Hakusivulla naurahdin kun osui silmiin "Sukset (vaikeata tämä hiihtäminen)", mikä antoi hieman jonkinlaista viitettä suomalaisuuden suuntaan.

:D

Offline   Fuppis

Fuppis

Master Guitarist

• Donator
  • PipPipPipPipPip
  • 369 posts
  • 11 thanks
  • LocationFinland

Just latasin Volbeattia

Offline   lahelio

lahelio

Master Guitarist

• Donator
  • PipPipPipPipPip
  • 440 posts
  • 24 thanks

Donator

Tossa oli jotain aktiivi/passiivi eroista/huomaako.

Huomasin itse pelissäkin. Hevimpään/särö menoon sopii mielestäni huomattavasti paremmin aktiivimikit, jopa halvemmatkin.

On mulla 3 kitaraa.

1. Hagströmin ultraswede passivi mutta eri kelpo peli, loisto eka kitara 3 vuotta sitten uutena n.300€ hommattu  Thomakselta. Hiottu montuille suhatut nauhat dremelillä. Kohta joutuu kait hioon uudestaan. Lommoa on taas ainakin 2 nauhalla, ei tosin vielä "tartu" kieli pahasti kiinni monttuun. Pidän tätä eniten E + drop D vireessä. 9-42 kielet nyt. Vireestä johtuen soitetuin peli.

2. Uutena kait 400€ Sesteri Vasara malli (kirjoitin väärin juu) en tiä paljo muuta mallista, aktiivi 1 testi mallinini oli tämä. Halvat mikit kai, soi silti ihan kivasti, sain 100€ + laukun kanssa. Kaula oli kiero kuin oma pilini, hioin dremelillä nauhat 12-16 puoliksi pikku e: puolelta, nyt pystyy soittaan suht matalalla "kieli korkeudella". Alussa kohta oli mykkä vaikka oli korkialla kielet. 

Tällä hoitelen biisit D-Ö. Kielet 11-56 muistaakseni. Pari vuotta ollut. 

3. My precious. Sesterin Hellraiser Solo 6, maksoin paljon, mutten köyhtynyt. Oisko ollut 450€ laukun kanssa. Uuden hinta ? ehkä 800-900? Aika virheetön yksilö oli. Tätä en taida tulla hiomaan itse tulevaisuudessakaan, vaikka homma alkaa jo sujumaankin. Uskallan väittää, että kaikki helvetti sarjalaiset ovat ihan ok valinta tässä hintaluokassa, jos handuun vaan sopii. Testatkaa ihmeessä, jos harkitsette tämän hinta luokan peliä.

Puoli vuotta vasta ollut, pois en tätä helmeä anna. Nyt 10-52 kielet Pääasiassa Eb mutta välillä fiilistelen E ja D:ssä.

Itse suosittelen lämpimästi varsinkin särömenoon aktiiveja, toki muutkin lajit taittuu. Oon suht tyytyväinen omaan arsenaaliini. Pientä hiomista vielä kaipaa... :) Makuja toki monia, mut mun on toki paras. Munia vaan on monta.

Hintaluokka rajani on 500€ joten kalliista peleistä en sitten osaa sanoa mitään. Olis toki kiva joskus verrata 2000-3000 keppiä helvettiläiseen. Fakta kaiketi kuitenkin on, että se halpis keppikin soi kivasti, jos joku sitä vaan soittaisi hyvästi.

Kiitos kaikille, etenkin opetusmateriaalin tarjoajille. Mutta kuka lopulta maksaa uudet nauhat, kun vanhat kuluu (ainakin dremelöidyt) loppuun?

Offline   Cypperi

Cypperi

Beginner Guitarist

• Member
  • Pip
  • 1 posts
  • 0 thanks

Rovaniemeltä liian etelään (keravalle) eksynyt täälä terve!

Nyt on viikon pituinen kokemus kitaran soitosta ja sekin tosiaan ihan rocksmihtin ansiosta,

viikko sitten tiesin kutakuinkin mitenkäpäin kitaraa käessä pietään.

Soittamaan on pitänyt opetella siitä asti kun joskus 2000-luvun alussa tein itse sähkökitaran mutta jotenkin se on aina lykkääntynyt.

Kovasti kun modeja käytän muissakin peleissä keksin heti ruveta hakemaan custom biisejä rocksmithiin ja tottahan niitä löytyikin,

arvatenkin kotimaiset biisit on aika huonossa ilmeisestikkin. Mitä nyt googleillut ja youtubea opiskelleena huomasin ettei se kovin

vaikeaa varmaan olisi noita tässä työttömänä joutessaan ruveta vääntämään... Mutta mitä? Metalli tai kovin raskas musiikki ei ole minulle, mutta olin ajatellut CMX tyylistä, jos nyt tuolla aloittaisi ainakin. Onko vinkkejä mihinkään mitä pitäisi tietää. Nuoteistakaan minulla ei ole mitään hajua vielä :)

Offline   Anderi

Anderi

Master Guitarist

• Magna Charter
  • PipPipPipPipPip
  • 415 posts
  • 12 thanks
  • LocationFinland

@Cypperi vahva peukku CMX:lle. Jos englanti taipuu niin löytyy aika hyvät ohjeet CDLC:n tekemiseen täältä:

http://customsforge....-tutorial-list/

jos tuntuu että CDLC:eitä alkaa olemaan liikaa ja niitä on hankala plärätä läpi niin tässä olisi ohjeet näiden järjestämiseksi:

https://sites.google...1cgi/tutorial-6

itsellä alkaa olla näitä jo lähemmäs tuhat, joten taitaisi olla aika mullakin laittaa näitä järjestykseen.

Offline   Byproduct

Byproduct

Hardcore Guitarist

• Donator
  • PipPipPip
  • 97 posts
  • 2 thanks

Donator

Hintaluokka rajani on 500€ joten kalliista peleistä en sitten osaa sanoa mitään. Olis toki kiva joskus verrata 2000-3000 keppiä helvettiläiseen. Fakta kaiketi kuitenkin on, että se halpis keppikin soi kivasti, jos joku sitä vaan soittaisi hyvästi.

Fiilistelyn puolellehan nuo kalliimmat skebat menevät. Eroja toki on, mutta ei niin suuria mitä hintaero antaisi ymmärtää. Netistä löytyy varsin kiinnostavia artikkeleita esim. toista tonnia maksavan Gibsonin ja vastaavan parinhuntin Epiphonen eroista (linkki). Onhan niissä eri sisuskalut, mutta suurempi osa hintaerosta muodostuu asioista jotka vaikuttavat soittamiseen hyvin vähän jos lainkaan; työvoimakustannusten erot, brändi, kalliimpi puulaji, paljon työläämpi viimeistely, ym.

Kukapa nyt ei mieluummin sitä hienompaa kitaraa soittaisi, mutta jos odottaa suuria, niin kokemus voi olla vähän underwhelming kun sellaisen saa hipelöitäväksi. :)