Jump to content

Welcome to CustomsForge Forums
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account

Learn & Play Rocksmith!

Want to play the songs you love? Registration and the use of this website is 100% free.
The only thing you need is a legal copy of Rocksmith 2014 w/ a cable. Click here to buy it.
 
Having trouble logging in or registering? Please click "Support" below.


Announcements

June Donation Goal is up!

CustomsForge Developer & Moderator volunteer positions are open! (Moderator, Bootstrap/CSS/Datatables/jQuery, PHP/MySQL/Laravel)
Click here to apply | Deadline for moderator position is 5/28

Join us on Posted ImageDiscord | Posted ImageFacebook | Posted ImageTwitter | Posted ImagePatreon


Photo

Rocksmith 2014 auf PC bzw. Mac

- - - - -

  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1
Offline   Baerchheimer

Baerchheimer

    Beginner Guitarist

  • Member
  • Pip
  • 5 posts
  • 0 thanks
  • LocationGermany

Hallo Zusammen,

 

weiß nicht ob ich hier richtig bin, versuch aber trotzdem mein Problem zu beschreiben.

 

Habe seit ein paar Jahren Rocksmith 2014 auf dem PC installiert und es läuft auch weitestgehend "normal".

 

Jetzt habe ich mir einen Apple Mac Pro zugelegt (älteres Semester aus 2009) und habe mir dann, schlau wie ich bin, Rocksmith 2014 installiert. Das Programm startet auch einwandfrei und ich kann mich auch ohne Probleme bei Ubiplay anmelden aber ... mein erspieltes Profile taucht dann bei der Auswahl nicht auf  :o. Ich soll dann dort eine neues Profil anlegen, was ich aber erst mal nicht gemacht habe weil ich nicht weiß ob dann das "alte" gelöscht wird (was ich ja nicht will).

 

Mache ich etwas falsch oder habe ich etwas übersehen oder ist das erst garnicht möglich, das Profile auf einer anderen Plattform zu spielen?

 

Also nochmal zum Verständnis: ich spreche nicht davon das ich die Musikstücke irgendwie von PC auf Mac bekommen möchte, nur die Anmeldung mit dem erspielten Profile macht mir Probleme!

 

Wäre schön wenn jemand Informationen dazu geben könnte oder gar eine Lösung parat hätte  :)

 

Bis dahin LG

Michael